Aan de slag met content

Blog

Aan de slag met content

De zomerperiode is bij uitstek een tijd om je te verdiepen in zaken waar je de rest van het jaar niet aan toe komt. Denk bijvoorbeeld aan de meerwaarde van bloggen en de structurele inzet van content voor jouw positionering. Als je zelf aan de slag gaat met content is het belangrijk om voorafgaand goed na te denken over een aantal zaken. Bedenk wie je wilt bereiken, welke boodschap je wilt vertellen en hoe dat in het grote plaatje past. Heb je bijvoorbeeld aan één blog genoeg om mensen te overtuigen om je product te kopen of ga je een meertrapsraket bouwen en zet je daar ook marketingcampagnes bij in?

Paid, owned en earned media

Als je de doelen op papier hebt, kijk je hoe je die doelen gaat bereiken. Daarbij maak ik graag gebruik van een combinatie van paid, owned en earned media. Paid media gaat over adverteren, bijvoorbeeld op Facebook en LinkedIn, maar dat kan net zo goed een advertentie in de krant zijn. Owned media zijn de media die je in eigen beheer hebt. Dus je blog, social media kanalen, bedrijfsmagazine of de belettering van je bedrijfspand en -auto’s. Earned media gaat over de aandacht die je hebt verdiend. Als een journalist, blogger of social media editor schrijft over jouw werk levert dit waardevolle content op. Denk dus eens na of en hoe je deze groepen kunt beïnvloeden met nieuws dat voor hen écht relevant is. Het traditionele voorbeeld is een persbericht, maar online schrijvers hebben behoefte aan een meer persoonlijke aanpak.

Creatief combineren

Als je het krachtenveld van paid, owned en earned media goed in de vingers hebt, ga je creatief combineren. Op basis van de vragen: wat is je budget en hoe snel wil je je doelen bereiken, kijk je naar de kansen. Heb je een hoog budget en wil je je doel snel bereiken? Maak dan gebruik van paid media en owned media. Heb je minder budget en wil je vooral bouwen aan je imago? Investeer dan in de relatie met personen van earned media en sluit daarop aan met owned media. Werk je met een kortlopende campagne die ook nieuwswaarde in zich draagt? Maak dan goede afspraken met de titels waar je adverteert (paid media) zodat zij ook je nieuws (earned media) delen met hun doelgroepen. Bekijk alle combinatiekansen van paid, owned en earned media hieronder.

PDR paid owned earned media model

Aan de slag!

En nu, aan de slag.

Kom je er nog niet uit of heb je hulp nodig in de opstartfase? Ik denk graag met je mee.

Verantwoorde
voeding

Gelukkiger leven

voor iedereen

 

Meer info

Duurzame
leefomgeving

Draagvlak voor

innovaties

 

Meer info

Schone
technologie

In een

veranderende wereld

 

Meer info