In mijn vorige update had ik het over verwachtingsmanagement bij persberichten. Daarin zat code rood, voor perstrajecten waarbij onmogelijke verwachtingen gelden. Maar ja, zeuren = beter doen. Dus laten we eens kijken hoe we van die onmogelijkheden mogelijkheden maken.
Commercieel nieuws is geen nieuws. In ieder geval niet voor persberichten. Dus is het tijd om een andere strategie en bijpassende middelen te kiezen. Op zoek naar wat inspiratie? Start bij welke doelgroep je wilt bereiken en kijk welke middelen daarbij passen. Een aantal voorbeelden:
• Bestaande klanten: mailing, nieuwsbrief, magazine, klantendag, nieuwsitems op de website, updates voor social media
• Potentiële klanten: opvallende actie, landingspages (SEO), mooi videomateriaal
Dit is één van mijn favorieten! Het kan: jouw product is voor (bijna) iedereen. Maar één persbericht voor iedereen is niet zo’n succes. Nu is het de kunst om dezelfde boodschap op verschillende manieren te communiceren:
Kortom, er zijn veel meer mogelijkheden dan alleen persberichten verzenden. Geef ruimte aan paid, owned en earned media. En zelfs een persbericht is er in honderdduizend vormen. Denk aan een videopersbericht of werk een clientcase uit tot persbericht. Dat maakt ons werk nu zo leuk: zoeken naar dé manier om jouw boodschap bekend te maken aan de wereld. Daag ons gerust uit ;)