Content is als champagne, social media is de kurk die het laat ontpoppen. Deze mooie uitspraak kwam naar voren tijdens een interview voor mijn onderzoek naar contentmarketing. Maar wat wordt er bedoeld met die uitspraak? En wat betekent dit voor jouw organisatie? Linda deed bij ons onderzoek naar dit onderwerp, hieronder lees je haar blog.
Champagne is er in verschillende soorten en maten, dat geldt ook voor content. Van nieuwsbrieven tot blogs en van webteksten tot online video’s. Bij iedere vorm van content is je doelgroep anders. Dit is bij social media ook zo. Ieder kanaal heeft een eigen doelgroep, daar moet je als organisatie op inspelen. Je kunt uren nadenken over de mooiste social media update, zonder krachtige content verlies je effect. Want hoe hard je de kurk ook wegschiet, het draait uiteindelijk om de champagne.
Je kunt over één verhaal verschillende teksten schrijven. Want op ieder medium is je doelgroep anders, daar moet je jouw verhaal op afstemmen. Maar hoe doe je dat? Vorig jaar heeft Leertouwer de Smart Homes Award gewonnen. Voor dit nieuws schreven wij onder andere een persbericht, blog en social media update. Dit is een mooi voorbeeld hoe je over een onderwerp verschillende soorten content kunt maken.
Wil je graag eigen content schrijven? Dat kan! Tijdens de training doelgroepgericht schrijven krijg je diverse tips voor het bepalen van je doelgroep en hoe je klanten aanspreekt met jouw teksten. Na deze training heb je goede champagne in huis en kan je de kurk laten knallen!
Vind je het moeilijk om krachtige content te maken? Wij helpen je graag! Samen kijken we welke content bij jouw doelgroep past. Kom langs voor een kennismakingsgesprek en ontdek hoe we jouw content laten knallen. En succes, dat vieren we natuurlijk met champagne!