Ken je het ook nog? Met je tong uit de mond, een klein kwastje en een klein potje met mysterieuze inhoud op zoek naar dat ene cijfer. Je had maar één doel: elk hokje met het cijfer 87 netjes binnen de lijntjes verven. Of het nu een paard, hond of poes werd, het eindresultaat stond weken te pronken in de kamer. Je voelde je een echte Van Gogh!
Op dit moment gebruiken veel organisaties dat bekende motto op een nieuwe manier: iedereen kan schrijven. Betekent dit dat, als je netjes binnen de lijntjes blijft, iedereen een tekstschrijver is? Natuurlijk niet! Ja zeker, schrijven hebben we bijna allemaal op de basisschool geleerd. Net als rekenen. Maar dat maakt nog geen boekhouder van je.
Onderzoek laat zien dat 59% van de content die nu verschijnt zijn doel voorbij schiet. Dat is schokkend! Content schrijven die interessant is voor de doelgroep vraagt dus echt om vakmanschap. Het gaat om aansluiten bij de belevingswereld van je lezer en tegelijkertijd je boodschap overbrengen. Speels, interessant en triggerend. Alleen dan voegen woorden ook echt iets toe aan je merkbeleving. Benieuwd hoe je dat kunt doen? Wij delen graag wat van onze kennis en ervaring. Volg gerust een training bij de PR Academy.