In een eerder blog schreef ik over pr en appeltaart en dat bracht me op een idee. Ik ben namelijk gek op eten, blij dat ik dat elke dag weer kan doen. Dus waarom niet vaker schrijven over pr en communicatie in combinatie met eten?
Sinds koken een dagelijkse must is geworden, kwam ik al snel tot de ontdekking dat ik in mijn hoofd ruimte heb voor ongeveer tien gerechten. Dat betekent dat mijn kookkunsten op ‘repeat all’ staan en af en toe druk ik op ‘shuffle’. Allerhande.nl is mijn uitkomst. Ik tik in waar ik zin in heb en er komt een gerecht voorbij dat ik niet ken. Voor ik het weet, sta ik in de supermarkt in dat gangpad met ‘de onbekende producten’ te neuzen. Resultaat? Maandenlang bestond mijn avondeten uit, voor mij, nieuwe recepten. Tot ik vorige week weer eens normaal deed en gekookte aardappels met spinazie op tafel zette. Dan is het nóg lekkerder dan normaal!
Dat geldt voor meer dingen. We willen allemaal zo graag vernieuwen; beter, groter, meer, sneller. Ingrediënten die anders zijn, want dan zijn we zo innovatief bezig. Dat geldt ook voor mijn werk. En ik ben groot voorstander, begrijp me niet verkeerd. Maar dat betekent niet dat we het bekende moeten afschrijven, omdat er nu eenmaal iets nieuws is. Beter is niet per definitie nieuw en nieuw is zeker niet altijd beter.
Als al jouw klanten nog met de fax werken en weinig computerwerk doen, dan kun je wel met een splinternieuw online kanaal tegen ze aan communiceren. Maar dat is dan ook alles wat het is; tegen iemand aan communiceren. Je boodschap zal je doelgroep niet bereiken. Bestaat jouw lezersgroep wél uit de early adopters? Dan zou nieuw inderdaad beter kunnen zijn ;-)
Zorg dat je jouw middelen afstemt op de doelgroep die je voor ogen hebt. Kies voor effectief in plaats van nieuw. Dat geeft een betere nasmaak. Welke aanpak je ook kiest, PDR public relations sluit naadloos aan bij de wensen van jouw (potentiële) klanten. Hoe? Dat bespreken we graag face to face!